Nová stanice je z části v provozu

29.9.2003

Admin

Do železniční stanice Mladá Boleslav město, zahloubené několik metrů pod okolním terénem, již přijíždějí vlaky. Zatím jenom ze směru od Dolního Bousova, na úseku směrem k mladoboleslavskému hlavnímu nádraží stavbaři nadále intenzivně pracují, aby byl průjezdný od posledního říjnového víkendu. Kolaudace stavby mimoúrovňového křižování železniční tratě se silniční komunikací třídy Václava Klementa v mladoboleslavské lokalitě Slovanka je naplánována na neděli 26. října od 16 hodin. 

V ten den tady vlaky pojedou,slíbil při středeční kontrole vývoje stavebních prací ředitel pražské stavební správy Českých drah Cyril Suk v přítomnosti mladoboleslavského senátora Jaroslava Mitlenera a ředitele mladoboleslavské stavební firmy Bostas Rudolfa Boštického. Spolu s Bostasem patří ještě společnosti Skanska a Hochtief ke třem hlavním dodavatelům stavby, která si vyžádala náklady ve výši téměř půl miliardy korun. Ve čtvrtek 18. září začala pětatřicetidenní výluka železniční dopravy na zdejší trati. Od toho dne také definitivně zmizely kolejnice z úrovně třídy Václava Klementa. Mimořádnost stavebních prací v lokalitě Slovanka uprostřed Mladé Boleslavi spočívala v minimálním omezení silniční i železniční dopravy a v technické náročnosti, neboť na úseku necelých dvou kilometrů vybudovali stavbaři osm přemostění pro auta či chodce a pro další dva mosty připravili základy. V některých místech hloubení koridoru pro novou železniční trať pracovali lidé i stroje až deset metrů pod úrovní okolního terénu. Vytěžili a odvezli jsme více než tři sta tisíc tun zeminy,spočítal zástupce ředitele stavby Michal Štýs. Železniční stanice Mladá Boleslavměsto je využívána především zaměstnanci místní automobilky a navazující nákladní nádraží slouží k vykládání materiálu pro výrobu aut a k nakládání hotových škodovek na železniční vagony a k následné expedici po železnici k zákazníkům. Odjezdy nákladních vlaků z automobilky byly zastaveny pouze tři dny na konci minulého týdne. Dnes už využívají nově vybudovaného kolejiště ve vyhloubeném kaňonu, byť jenom ve směru na Dolní Bousov a nikoliv přes hlavní mladoboleslavské nádraží. S přestavbou železničního přejezdu Slovanka, zahloubením tratě a staničního nástupiště se měla uskutečnit i rozsáhlá modernizace sousedícího autobusového nádraží. Protože se administrativní jednání soukromého investora s místní radnicí protáhla, budou práce na autobusovém nádraží zahájeny až před koncem letošního roku, to znamená přibližně s jednoročním zpožděním. Náklady na modernizaci autobusových terminálů a výstavbu souvisejícího Bondy centra s hotelem, restaurací, čtyřmi kinosály a obchodními prostory dosáhnou tři čtvrtě miliardy korun. Stavět budeme rok a půl,prohlásil ředitel Bostasu Boštický.